Bacheloroppgave 2017
Studium: IT-støttet bedriftsutvikling

 

Tittel - norsk: Utbredelse, popularitet og verdi av sosiale nettverk blant store og små norske bedrifter
Tittel
- engelsk:
The expanse, popularity and value of social networks in small and large Norwegian companies

Oppgave nr.: 47

Oppgavestiller:  IDI/ NTNU

 

Kontaktperson: Thor O. Olsen

 

Telefon: 91107788

E-postadresse: thor.o.olsen@ntnu.no

 

Postadresse: Sverres gate 12, 7012 Trondheim

Studenter: Fredrik Laastad Kvamme og Erlend Fosseide Sellie

Veileder ved NTNU: Thor O. Olsen

 

Sammendrag: Formålet med denne bacheloroppgaven er å studere utbredelse, popularitet og verdi av sosiale nettverk blant store og små norske bedrifter. Vi har gjennomført både kvalitative og kvantitative undersøkelser for å kartlegge bruk, frekvens og verdi for både eksterne og interne sosiale nettverk. Undersøkelsene fastslår at både store og små bedrifter har en stor verdi av både intern og ekstern bruk av sosiale nettverk, og er et viktig verktøy for en norsk bedrift - uansett størrelse. Til tross for dette, viser det seg at hverken store eller små norske bedrifter utnytter det fulle potensialet som finnes i sosiale nettverk.


Abstract in English:
This bachelor thesis investigates the expanse, popularity and value of social networks - the most thriving marketing tool for the 21st century - in small and large Norwegian companies. We have conducted both qualitative and quantitative research to map use, frequency, and benefit of both external and internal use of social networks. The research confirms that both small and large companies benefit greatly from their current use of social networks - regardless the number of employees. Despite this, the study shows that neither small nor large norwegian companies have fully utilised the potential of social networks.

 

 

Hovedregelen er at studentoppgaver skal være offentlige. I særlige tilfeller kan partene bli enig om at hele eller deler av oppgaven skal være undergitt utsatt offentliggjøring i maksimalt 3 år,  dvs. ikke tilgjengelig for andre enn student og bedrift i denne perioden.

Oppgaven skal være undergitt utsatt offentliggjøring i 

 

ett år  

 

to år  

 

tre år

 

   

(sett kryss bak antall år hvis dette punktet er aktuelt)

 

Behovet for utsatt offentliggjøring er begrunnet ut fra følgende: